Wednesday, November 25, 2009

Shopping yg riang ria....

Isnin till rabu,aku ade program (dont know how to category it whether seminar,bengkel or mesyuarat). Its about to prepare penulisan spesifikasi alatan bagi pembinaan sebuah politeknik baru. or dengan ayat kampung yg mudah di fahami adalah: MARI BERSHOPPING DENGAN KATALOG YG TEBAL GILER UNTUK SUMBAT DALAM LAB POLI.

This is my first time doing this since i didnt expect to go for it since im the youngest staff at my office (bajet adik bongsu la tu...bole blah)

Look like easy since kita just kena think apa alatan yg korang rasa cambest and sesuai untuk dicampak ke dalam makmal2 itu.

Aku kena bahagian lab tisu culture which is i've been in that field once for FYP
(*tetiba flashback dengan asap2 teringat memori time wat tissue culture...horror!)

Untuk itu, aku pun mula la memerah otak apa equipment yg patut ade based on my experience dulu. So, me-list-ing la aku barang2 yg dikehendaki.

Memandangkan my hobby adalah "membeli-belah tingkap" a.k.a window shopping, aku pon mula membelek2 katalog alatan makmal yg maha tebal mengalahkan yellow pages ketika aku masih kanak2 comel dahulu.

Lumrah manusia sukakan kecantikan,begitu juga aku. Jadi untuk memudahkan kerja, aku mula memilih pelbagai alatan yang sangat cantik,vogue dan warna yang menarik as my criteria besides the specification that need to be fulfill.(apala guna barang je cantik kalo x leh pakai kan?..non-ado je nanti)

Jadi beruntungla para students yg akan guna lab itu nanti kerana dipenuhi dengan alatan makmal yang sangat sophikated and elegant hasil sentuhan aku. Tahniah ye!!

notakaki:sangat teruja untuk buat tissue culture kalo dapat lab yang cantik mcm tu!
oh rindunya..

4 comments:

  1. weh sun..nape ko xleh g knuri nel nih?
    ape kes?

    ReplyDelete
  2. dia kena g BTN u ols!

    Wah, pastikan lantai makmal ittew selesa utk berbaring ye, and tak sejuk sgt.
    Lalala...

    ReplyDelete
  3. owh..habes la ko sham..kena sumpahan bunian la nanti..haih..

    ReplyDelete
  4. tgk katalog pun bersoping ka? aku tgk front page pun dah pening.

    ReplyDelete